Za 20% popusta iskoristite kod SUMMER20 na sve pa i na već snižene proizvode. Pronađite L'ADRIA proizvode i u dm-u i Bipi

Mediteranska prehrana i Vaša koža - savršen spoj!

Ne kaže se bez razloga da je jednako bitno što unosite u tijelo kao i ono što nanosite na kožu – a sada saznajte i zašto

01.02.2021

Mediteranska prehrana i Vaša koža - savršen spoj!

Ne kaže se bez razloga da je jednako bitno što unosite u tijelo kao i ono što nanosite na kožu – a sada saznajte i zašto

01.02.2021

Prehrana može imati i pozitivne i negativne učinke na Vašu kožu - sjetite se samo onog izdajničkog prištića nakon uživanja u slatkišima ili obilju majoneze. Iz tog razloga, ne iznenađuje činjenica kako većina zaljubljenika u njegu kože pomno bira svoj jelovnik, a favorit svima je upravo - mediteranska prehrana. Ovaj tip prehrane, karakterističan za naše podneblje, prema nutricionističkim spoznajama predstavlja jedan od najkvalitetnijih oblika prehrane današnjice. Bazira se na visokom unosu nutrijenata zahvaljujući maslinovom ulju, kao osnovnom izvoru masnoća, svježem voću i povrću, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima te umjerenoj konzumaciji ribe, mesa i mliječnih proizvoda. Uz vodu kao glavni izbor pića i mediteransku prehranu, brzo ćete moći vidjeti poboljšanje na svojoj koži.

U nastavku saznajte neke od najboljih benefita ove prehrane i što ju čini savršenim izborom za baš svaki tip kože.

Prevencija akni

Iako mnogi faktori doprinose pojavi akni, poznato je i da neke vrste hrane, poput brze hrane, rafiniranog šećera i mliječnih proizvoda, mogu izazvati nastanak ili pogoršati već postojeće probleme s aknama na koži. Mediteranska prehrana fokusira se ponajprije na suprotni spektar namirnica. Bogata je namirnicama niskog glikemijskog indeksa (orašasti plodovi, razno povrće i sl.), što uvelike može doprinijeti samoj prevenciji akni. Uz to, brojne znanstvene studije potvrdile su negativan utjecaj hrane bogate šećerima na uzroke i posljedice nastanka akni (1, 2, 3), ali bez brige - šećer i slatkiši se nalaze na samom začelju namirnica u ovoj prehrani.

Za ujednačen i blistav ten

Mediteranska prehrana je također bogata namirnicama koje obiluju vitaminom C i polifenolnim spojevima (bobičasto i citrusno voće, orašasti plodovi, mahunarke), koji su poznati kao izvrsni antioksidansi. Prehrana bogata antioksidansima može povećati njihovu koncentraciju unutar samih stanica našeg organizma, uključujući i stanice kože. Ovakav oblik prehrane pruža i odličnu potporu iznutra neizbježnoj kremi sa zaštitnim faktorom u borbi protiv štetnih učinaka UV zračenja, koje prijeti našoj koži tokom cijele godine. Osim antioksidativnog djelovanja, vitamin C također potiče sintezu kolagena u koži, čime se usporava pojava znakova starenja, a pomaže i pri zacjeljivanju rana (4, 5, 6). Kad je voća puna zdjela, naša koža je sretna cijela!

Za zdravlje i čvrstoću kože

Iskustvo je pokazalo kako mediteranska prehrana može poboljšati mikrocirkulaciju u koži, što osigurava bolju opskrbu stanica kože nutrijentima potrebnima za njihovu normalnu funkciju (7). Naše stanice su prave male tvornice koje ne prestaju s radom, a pravilnom prehranom i dopremanjem svih bitnih elemenata i nutrijenata, pomažemo im da uspješno vrše na tisuće biokemijskih procesa - za naše zadovoljstvo, ali i sveukupno blagostanje organizma.

Bez problematičnih stanja

Jedan od najbitnijih elemenata svake pravilne prehrane su prehrambena vlakna, kojima mediteranska prehrana obiluje, a nalaze se prije svega u voću, povrću i cjelovitim žitaricama.To su prehrambene tvari biljnog podrijetla bez posebne energetske vrijednosti jer ih naše tijelo zapravo ne probavlja, ali zato imaju izuzetno povoljno djelovanje na rad crijeva, reguliranje probave te podupiranje rasta i razvitka crijevne mikroflore. Zdrava i funkcionalna crijevna mikroflora presudna je za dobar imunitet, a može pomoći i u prevenciji akni, ekcema, rozaceje te mnogih drugih upalnih stanja kože (8, 9). Ne kaže se bez razloga da naše zdravlje, kao i sve bolesti počinju upravo u crijevima.

Brinite o sebi cjelovito - iznutra i izvana!

1. Paoli, A., et al. "Nutrition and acne: therapeutic potential of ketogenic diets." Skin pharmacology and physiology 25.3 (2012): 111-117.


2. Smith, Robyn N., et al. "The effect of a high-protein, low glycemic–load diet versus a conventional, high glycemic–load diet on biochemical parameters associated with acne vulgaris: A randomized, investigator-masked, controlled trial." Journal of the American Academy of Dermatology 57.2 (2007): 247-256.


3. Smith, Robyn, et al. "A pilot study to determine the short‐term effects of a low glycemic load diet on hormonal markers of acne: a nonrandomized, parallel, controlled feeding trial." Molecular nutrition & food research 52.6 (2008): 718-726.


4. Gegotek, A. "Ambro zewicz, E.; Jastrz ab, A.; Jarocka-Karpowicz, I.; Skrzydlewska, E. Rutin and ascorbic acid cooperation in antioxidant and antiapoptotic effect on human skin keratinocytes and fibroblasts exposed to UVA and UVB radiation." Arch. Dermatol. Res 311 (2019): 203-219.


5. Pierfrancesco, Morganti, Fabrizi Giuseppe, and Cesare Bruno. "Protective effects of oral antioxidants on skin and eye function." SKINmed: Dermatology for the Clinician 3.6 (2004): 310-316.


6. Pessoa, Ana Flávia Marçal, et al. "Oral administration of antioxidants improves skin wound healing in diabetic mice." Wound Repair and Regeneration 24.6 (2016): 981-993.


7. Klonizakis, Markos, et al. "Effects of Long-Versus Short-Term Exposure to the Mediterranean Diet on Skin Microvascular Function and Quality of Life of Healthy Adults in Greece and the UK." Nutrients 11.10 (2019): 2487.


8. Alesa, Dalal I., et al. "The role of gut microbiome in the pathogenesis of psoriasis and the therapeutic effects of probiotics." Journal of Family Medicine and Primary Care 8.11 (2019): 3496.


9. Assarsson, Malin, et al. "Significant changes in the skin microbiome in patients with chronic plaque psoriasis after treatment with narrowband ultraviolet B." Acta Dermato-Venereologica 98.3-4 (2018): 428-436.